Friday, November 25, 2011

:: Banjir o0o0 Banjir Rumah Saya Naik Air ::

Assalamualaikum

Hai readers..hope sihat-sihat semuanya..disebabkan saya neh kampungnya berada di pantai timur..ape lagi la kan.. banjir tu memang da sebati da. *eceh! ayat xleh blah jer* haha. tak de la. sebenarnya rumah saya pantang taw kalau hujan tak berhenti-henti dalam 2 ke 3 hari. memang air banjir tu datang la kan. tapi tak dela sampai teruk. tak de nye saya nak kena pegi tempat pemindahan untuk mangsa-mangsa banjir kan. tu memang banjir yang teruk-teruk la.

teringat lagi waktu dulu-dulu. kalau saya cerita kat kawan saya kan. " eh korang. umah aku banjir r ari tu. adoii! dok rumah je la aku time tu"  then dorang kompem2 la tanya balik kat saya kan. "weh! biar betul. masuk dalam umah tak air? dalam tak air? paras mana? weh! ko kena pegi pusat pemindahan tak?  aah la korang! banyak la korang nye teka-teka semua tu kan. hahah. xdela wei. everything is under control. ceceh! haha. tak de nya air nak masuk rumah. sebab abah kesayangan saya tu da bersiap sedia tindakan yang perlu di buat kalo nak berumah di tepi sawah neh. mesti kena tinggi-tinggi. opps! lupe nak bagitau. rumah saya sebelah je dengan sawah padi. syok tambah-tambah kalo petang-petang kan. angin sepoi-sepoi bahasa je. :)

kanak-kanak memang paling seronok kalau ape-ape je la berkaitan dengan air kan. tapi awas. nak main memang boleh. tapi perlu diawasi okeih. itu kan keselamatan namanya. tak gitu? nah. tengokla gambar rumah saya dibanjiri. huhu


bahagian tepi rumah. sebelah sana ada sawah:) 


tengok. kucing pon da buntu nak dok mana. haha



bahagian depan rumah.


la~la~la.. haha. hambek. my lil sis main air dengan itik dia. 


sampai muncung-muncung. haha

tapi sekarang alhamdulillah. da surut da. amin. boleh la jugak saya bergerak. kalau tak, terperap kat rumah je. macam katak bawah tempurung. adeh.

cik jaja kata~ geram nak mancing ikan time banjir-banjir neh. tapi my dad tak bagi. die cakap mane ade ikan. ikan sekarang da tak macam dulu da. haha. ye la abah.:)

5 comments:

reen afny said...

haha chomeyl je aira... weh, best kot kalau time banjir. boleh berenang2... tapi da habes lepas gian berenang2 dapat wabak taun lak. hahaha

fieza jaja said...

hahah. aira ngok ngek. mmgla best. tp xkuasa aku nak mandi air banjir weh, hahah. jgn2. mtk jauh weh,

Mrs Military said...

eeeeee akk nanti ada masa kan nak ikut akk balik kelantan la...sebelah sawah ea...sukaaaaaaaa sgt2!

fieza jaja said...

has~aah. sawah tepi umh akak je. hehehe. meh la. jom2. t kite makan aiskrim malaysia. dap taw.:)

reen afny said...

hekhek relax ah... tp skang kan memang camtu. pantang salah maen or guna ke apa, mesti kena penyakit kan. so hati2 la. jangan maen hujan... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...