Friday, August 5, 2011

::Mari Membuat Kereta::

BAPAKU PULANG DARI KOTA
BAPAKU BELI KAN KERETA
KERETA KECIL WARNA MERAH
AKAN KU BAWA KE SEKOLAH

PONPONPONPONPON PON PON PON PON
KERETA KECIL KU BERBUNYI
MARILAH ADIK MARI NAIK
BOLEH KU BAWA JUMPA NENEk

okei..korang da habis nanyi blom lagu kat atas tu?hehe
nyanyi jangan x nyanyi. 
hari tu ak kena ngajar seni. naseb baik darjah 5. budak kt ctu sgt cerdik okei. so kena la pk nk buat kereta dari bahan terbuang. sbb b4 nk ngajar kena buat dlu. tunjuk kt murid. pk punye pk. cri idea sana sini. akhirnya. ak buat la kereta ni

 tarra! ni yg da siap.




  1. Tayar tu ak buat dengan kadboard. cucuk lidi. then ikat dgn getah
  2. Yang badan warna merah tu ak guna kotak air 
  3. Yang bumbung keta tu ak gune polisterine.
  4. Pastu kaler je bdn keta tu.siap! sng kan?

ni kotak air tu.




pandangan atas


 
pandangan sisi 


pandangan depan


body kereta 


siap:)

cik jaja kata~nnti nk buat capan ayam gune tangan.tggu ye:)

1 comment:

Nur Aien said...

akhirnya ade idea nk buat kereta.thnks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...